Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Concept analysis")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 138

  • Page / 6
Export

Selection :

  • and

Définir les biens littéraires?REUTER, Y.Pratiques (Metz). 1990, Num 67, pp 5-14, issn 0338-2389Article

The need for philosophical analysis in a postmodern era = La nécessité d'une analyse philosophique dans une époque postmoderneBARROW, R.Interchange (Toronto. 1984). 1999, Vol 30, Num 4, pp 415-432, issn 0826-4805Article

Concepts ― not just yardsticks, but also heuristics: rebutting Hacker and BennettKEESTRA, Machiel; COWLEY, Stephen J.Language sciences (Oxford). 2011, Vol 33, Num 3, pp 464-472, issn 0388-0001, 9 p.Article

L'innovation en éducation et en formation : vers la construction d'un objet de recherche ? = Innovation in education and training : towards the construction of research objective ?CROS, F.Education permanente. 1998, Num 134, pp 9-20, issn 0339-7513, 179, 183 [14 p.]Article

Le partenariat: Définitions, enjeux, pratiques = Partnership: Definitions, issues and practiceKADDOURI, Mokhtar; ZAY, Danielle.Education permanente. 1997, Num 131, issn 0339-7513, 218 p.Serial Issue

Les déboires de la notion de pédagogie : Penser la pédagogie = Setbacks of pedagogy : Thinking about pedagogyAVANZINI, G.Revue française de pédagogie. 1997, Num 120, pp 17-24, issn 0556-7807, 203 [9 p.]Article

Isms are prisms: a reply to Keestra and CowleyHACKER, P. M. S; BENNETT, M. R.Language sciences (Oxford). 2011, Vol 33, Num 3, pp 459-463, issn 0388-0001, 5 p.Article

Autour des mots « Ethique ou morale ? » = Abaout the words ethics and moralRecherche et formation (Paris. 1987). 1997, Num 24, pp 121-130, issn 0988-1824Article

Use of Conceptual Models in Case Studies. Dynamic Concept AnalysisKONTIAINEN, S; HELKAMA, K; HERRIOT, P et al.Research bulletin - Department of Education. University of Helsinki. 1991, Num 78, pp 1-237, issn 0359-5749Serial Issue

« Euthyphro » : A Guide for Analytic InstructionGLOUBERMAN, M.Teaching philosophy. 1992, Vol 15, Num 1, pp 33-49, issn 0145-5788Article

Context-based ontology building support in clinical domains using formal concept analysisGUOQIAN JIANG; OGASAWARA, Katsuhiko; ENDOH, Akira et al.International journal of medical informatics. 2003, Vol 71, Num 1, pp 71-81, issn 1386-5056, 11 p.Article

Le concept de « Bildung » (culture et formation)GADAMER, H.-G; DEBYSER, F.Education & pédagogies (Sèvres). 1991, Num 12, pp 54-57, issn 0998-4356Article

Why Are They Mentally Handicapped? A Translator's NoteSIERPINSKA, A.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 1990, Vol 10, Num 1, pp 111-117, issn 0246-9367Article

Ingénieries et projets en formation. La conduite de projet : dans le champ d'une entreprise; dans le champ de la formationVOLERY, L.Education & pédagogies (Sèvres). 1991, Num 12, pp 21-28, issn 0998-4356Article

Begriffliche Wissensverarbeitung in der Wirtschaft = Conceptual Knowledge Processing in the economic practiceWILLE, Rudolf.Information Wissenschaft und Praxis. 2002, Vol 53, Num 3, pp 149-160, issn 1434-4653, 11 p.Article

Une spécificité épistémologique pour les sciences de l'éducation ? = An epistemological specificity for the science of education?VIGARELLO, G.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1998, Num 1-2, pp 43-49, issn 0755-9593Article

L'identité des sciences de l'éducation. (Contrats et perspectives). Commentaire = The identity of the science of education. (views and contracts)FERRASSE, J; BATAILLE, M.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1998, Num 1-2, pp 25-32, issn 0755-9593, 7 p.Article

Multikulturalismus als pädagogisches Problem : Pädagogik in der Vielfalt = Le multiculturalisme, un problème pédagogique = Multiculturalism, an educational problemMUSOLFF, H.-U.Bildung und Erziehung. 1998, Vol 51, Num 2, pp 175-190, issn 0006-2456Article

Le concept de résistance en éducation = The concept of resistance in educationMONCEAU, G.Pratiques de formation. 1997, Num 33, pp 47-57, issn 0292-2215Article

Contextualized science for teaching science and technology = La science contextualisée pour l'enseignement scientifique et technologiqueKOUL, R; DANA, T. M.Interchange (Toronto. 1984). 1997, Vol 28, Num 2-3, pp 121-144, issn 0826-4805Conference Paper

Diagnostic instruments for determining junior high-school science teachers' understanding of functional relationships within the 'living cell' = Comment les jeunes enseignants de l'enseignement supérieur scientifique comprennent-ils les relations fonctionnelles à l'intérieur de la cellule vivanteDOUVDEVANY, O; DREYFUS, A; JUNGWIRTH, E et al.International journal of science education. 1997, Vol 19, Num 5, pp 593-606, issn 0950-0693Article

Mapa de conceitos e aprendizagem dos alunos : Dossier Branco = Carte conceptuelle et apprentissage des élèves = Conceptual map and pupils learningSANSAO, Maria Odete; CASTRO, Maria Da; PEREIRA, Mariana P et al.Inovação (Lisboa). 2002, Vol 15, Num 1-3, pp 81-102, issn 0871-2212Article

An assessment of past and current approaches to quality in higher education = Estimation des approches passées et actuelles de la qualité de l'enseignement supérieurHARVEY, L.Australian journal of education. 1998, Vol 42, Num 3, pp 237-255, issn 0004-9441Article

Using concept sorting and concept mapping in business and public administration, and in education : an overview = Utilisation de tableaux et de listes de représentations dans l'administration publique et l'administration des affaires et en éducationLAWLESS, C; SMEE, P; O'SHEA, T et al.Educational research (Windsor). 1998, Vol 40, Num 2, pp 219-235, issn 0013-1881Article

Reconceptualizing the practice of teacher preparation : On not throwing out the concurrent model with the reform bathwater = Repenser la pratique dans les programmes de formation des enseignants. Ne pas abandonner le modèle concurrentGRIMMETT, P. P.Alberta journal of educational research. 1998, Vol 44, Num 3, pp 251-267, issn 0002-4805Article

  • Page / 6